52nd International Vocal Competition Opera | Oratorio

Academy of Music in Łódź, Poland

17 & 18 February 2018
Dutch National Opera in Amsterdam, Netherlands

The IVC is the sole international classical singing competition in the Netherlands, with an important emphasis on 20th-century and contemporary music.
The 52nd competition's total prize money amounts to more than € 40,000 and various engagement prizes are also offered. Special prizes for performance of repertoire by Richard Wagner and for young talent under the age of 25.
The IVC is open to singers of all nationalities.

More than € 40,000 prize money
• Engagements
• Concerts for prizewinners
• Travel refund for semi-finalists
• Board and lodging at host families
• Feedback from jury members
• Master classes and workshops
• In the presence of international casting directors and agents
• All rounds open to the public
• Finals with the South Netherlands Philharmonic, under conductor Enrico Delamboye

Age limit
1988 or later - female singers
1986 or later - male singers
Repertoire Preliminary Rounds
Two arias from two stylistic periods in two languages

• Da Venerdì 7 Settembre 2018 00:00 a Sabato 15 Settembre 2018 00:00

Avvertenza per l'utenza

Le informazioni contenute in questa pubblicazione sono pervenute dall'organizzazione del concorso e sono rilanciate nel sito del Conservatorio di Ferrara per cortesia istituzionale. Per tale motivo il Conservatorio di Ferrara declina ogni responsabilità in merito alla veridicità e congruità dell'informazione offerta, qualora risultasse parzialmente o totalmente difforme da quella contenuta nei depliant ricevuti. Il Conservatorio ricorda che  solo l'organizzazione indicata in ciascun concorso è preposta a fornire informazioni.